Tam Gün Kanunu Neler Getirecek?
1 sayfadaki 1 sayfası
Tam Gün Kanunu Neler Getirecek?
Tam Gün Kanunu Vatandaşımıza Neler Getirecek?
TAM GÜN KANUNU
Sağlıkta Atılan Bütün Adımların Bir Tek Hedefi Var:
“ Önce İnsan”
Türkiye Büyük Millet Meclisi Komisyonlarında görüşüldükten sonra Genel Kurula sevk edilen ve kısaca Tam Gün Kanunu olarak bilinen uygulamanın halkımıza neler getirdiğine birlikte bakalım:
Bu kanunun ana amacı, halkımıza yüksek standartta, etkili, adil, kaliteli ve kolay erişilebilir bir sağlık hizmeti verebilmeyi temin etmektir.
Tam Gün Uygulaması ile…
Sağlıkta Dönüşüm Programı ile halkımıza sunduğumuz sağlık hizmetlerinin kalite ve verimliliği artacak, bu hizmetin önündeki bazı yönlendirme engelleri ortadan kalkmış olacak...
Hekimin hastadan (vatandaştan) doğrudan para almasına dayanan sistem ortadan kaldırılarak, hem hasta hakları korunacak, hem de hekim hasta ilişkisinde güven tesis edilmiş olacak…
Vatandaşımız sağlık hizmeti alırken her türlü yönlendirmeden ve muayenehane üzerinden sağlık kurumlarına sevk edilmekten tamamen kurtulacak…
Vatandaşlarımız sağlık hizmetine daha kolay ve hakkaniyet içinde ulaşabilecek, bu ülkenin onurlu bir bireyi olmanın hazzını yaşayacak…
Tam Gün Uygulaması ile…
“Hekim Seçme Hakkı” gelişerek devam edecek…
Daha önce başlattığımız “sağlık kuruluşunu ve hekimini seçme hakkı” uygulamamız genişletilerek yaygınlaşacak. Artık hem mesai içinde hem de mesai sonrası hastalar hekimlerine daha kolay ulaşabilecek ve hekimini seçebilecek.
Diğer taraftan, vatandaş hekimine doğrudan para ödemek zorunda kalmayacağından, adil şekilde ve herhangi bir yönlendirme olmaksızın hekim seçme hakkına sahip olacak.
Sadece para ödeyenin üniversite hastanelerinde veya özel muayenehanelerde hekimini seçmesi dönemi bitecek.
Devlet ve Üniversite Hastanelerinde hasta kuyrukları daha da azalacak…
Tam gün çalışma, sağlık hizmetlerinde verimlilik sağlayacak. Mesai sonrasında da hizmet verilmeye devam edeceğinden Sağlıkta Dönüşüm Programı ile birlikte giderek azalmaya başlayan hasta kuyrukları ve yığılmalar daha da azalacak.
Halkımızın aldığı sağlık hizmeti daha nitelikli hale gelecek…
Tam Gün Uygulaması ile hekimler bütün mesaisini çalıştıkları yere odaklayacakları için hizmet kalitesi ve verimlilik artacak.
Vatandaşımız her zaman her yerde hizmetin en özelini alabilecek…
2002 yılında kamuda çalışan uzman hekimlerin sadece % 11’i tam gün çalışırken, bugün bu oran % 80’e ulaşmıştır. Bu çarpıcı başarıya rağmen hala kamuda hizmete tam ulaşabilmek için % 20’lik muayenehane bariyeri ortada durmaktadır. Bu bariyer içinde sadece para ödeyebilenler hizmet alabilmektedir.
Üniversite hastanelerimizde ise ister kısmi zamanlı isterse tam zamanlı çalışsın bir öğretim üyesine ulaşabilmek için genellikle cebinizden ödeme yapmanız gerekmektedir.
Sosyal Devlet ilkesini benimseyenlerin bunu kabul etmesi düşünülemez. Devlet kaynakları ile oluşturulan imkân ve kadroların sağlık hizmetini parası olana özel olarak sunmasına yol açan sistemi hiçbirimizin kabul etmemesi gerekir.
Tam Gün Uygulaması ile halkımız cepten fazla ödeme yapmadan daha iyi bir sağlık hizmeti alabilecektir. Tam Gün Uygulaması ile vatandaşlarımızın sosyal güvenceleri olduğu halde kamuya ceplerinden ekstra ödemeler yapmaları sona erecektir.
Tam Gün Uygulamasının ana amaçlarından birisi de, sağlık hizmeti sunumunda çeşitli aracılıkları ortadan kaldırmak ve vatandaşlarımızın hiçbir yönlendirmeye maruz bırakılmadan kamudan aracısız hizmet almasını sağlamaktır.
Tam Gün Uygulaması hekimle hasta arasındaki doğrudan para isteme- para ödeme ilişkisini ortadan kaldıracaktır.
Bu özet bilgilerden de kolaylıkla anlaşılacağı gibi Tam Gün Uygulaması
“Önce İnsan” diyen bir zihniyetin, vatandaşımıza daha kaliteli, adil ve kolay erişilebilir bir sağlık hizmeti sunabilme kararlılığıdır.
“Her vatandaşımız bizim için özeldir.”
TAM GÜN KANUNU
SAĞLIK ÇALIŞANLARIMIZA NELER GETİRECEK?
Sağlıkta Atılan Bütün Adımların Bir Tek Hedefi Var:
“ Önce İnsan”
Türkiye Büyük Millet Meclisi Komisyonlarında görüşüldükten sonra Genel Kurula sevk edilen ve kısaca Tam Gün Kanunu olarak bilinen Kanun Tasarısı sağlık çalışanlarımıza ve hekimlerimize neler getirdiğine birlikte bakalım:
Bu Tasarının ana amacı, halkımıza yüksek standartta, etkili, adil, kaliteli ve kolay erişilebilir bir sağlık hizmeti verebilmeyi temin etmek ve hekimlerimiz başta olmak üzere sağlık çalışanlarımıza yeni imkânlar sunabilmektir.
Tam Gün Uygulaması ile…
Sayıca yetersiz olan sağlık personelinin üzerindeki iş yükü adaletli ve dengeli hale gelecek,
Hekimlerimiz ile hastaları arasında doğrudan para ilişkisi ortadan kalkacak,
Vatandaşlarımız ile hekimlerimiz arasında olması gereken güven ilişkisi tesis edilmiş olacak,
Hastaların sağlık hizmetine erişimi kolaylaşacak,
Hekimlerimizin, yoğun ve stres dolu bir günün yorgunluğundan sonra, başka bir mekânda çalışarak hastalarını görmesine, tedavi ve kontrol sorumluluğunu üstlenmesine gerek kalmayacak. Hekimlerimiz sadece kamudaki görevine odaklanarak işinde tam verimlilik sağlayacak…
Özelde çalışma serbestîsinin, kamuda tam zamanlı çalışan hekimlerimiz üzerindeki olumsuz etkileri ortadan kaldırılacak. Özel sektörde çalışmanın “başarılı hekim” olma kriteri gibi algılanması engellenecek. Hekimlerin bu tür bir tercihle karşılaşmadıkları, mesai açısından ve zihinsel olarak bölünmüşlük yaşamadıkları, hasta memnuniyetini daha kolayca hedefleyebildikleri, emeklerini bir noktada yoğunlaştırabilecekleri ortamın oluşturulması sağlanacak…
Üniversitelerde öğretim üyelerimiz, asli görevleri olan eğitim ve araştırma faaliyetlerini hakkıyla icra edebilecekler. Bütün zamanlarını üniversiteye ayırabilecekler…
Tam Gün Uygulaması ile…
Tüm personel ek ödemeden yararlanacak…
Kamu sektöründe tam gün çalışma teşvik ediliyor ve verimliliği artıracak düzenlemelere yer veriliyor. Bu kapsamda; öncelikle sağlık kurumlarımızda çalışan tüm personel ek ödemeden yararlanabilecek.
Üniversitelerde çalışan öğretim üyelerimizin ve diğer personelin ek ödeme sistemi Sağlık Bakanlığı ek ödeme sistemine paralel hale getiriliyor. Bu çerçevede üniversitelerdeki profesör ve doçentlerin ek ödeme matrahları Sağlık Bakanlığındaki klinik şefleri ve şef muavinlerinden yüksek olduğu için, profesör ve doçentler daha yüksek ek ödeme alabilecekler.
Mesai saatleri dışında çalışma halinde sağlık personeline ek ödeme yapılarak daha fazla gelir elde etmesi sağlanacak…
Nöbet hizmetleri hariç olmak üzere, mesai saatleri dışındaki çalışmalarından doğan katkılarına karşılık olarak, Sağlık Bakanlığına bağlı kurumlarda çalışan tabip ve diş tabipleri ile tıpta uzmanlık mevzuatına göre uzman olanlara asıl oranların yüzde 30’una, üniversite öğretim elemanlarına yüzde 50’sine ve diğer personele ise yüzde 20’sine kadar ayrıca ek ödeme yapılabilecek.
Bu suretle mesai dışı emekleri karşılığında sağlık çalışanlarının ayrıca yapılacak ek ödeme ile daha fazla gelir elde etmesi sağlanacak.
Üniversitelerde çalışan sağlık personelinin ek ödeme sistemi Sağlık Bakanlığı’na bağlı kurumlar ile paralel hale getirilerek ve daha fazla gelir elde etmeleri temin edilecek…
Üniversitelerde çalışan öğretim üyelerimizin ve diğer personelin ek ödeme sistemi Sağlık Bakanlığı ek ödeme sistemine paralel hale getiriliyor. Bu çerçevede üniversitelerdeki profesör ve doçentlerin ek ödeme matrahları Sağlık Bakanlığındaki klinik şefleri ve şef muavinlerinden yüksek olduğu için, profesör ve doçentler daha yüksek ek ödeme alabilecekler. Diğer üniversite personelinin de bugün için hem oransal olarak, hem de rakamsal olarak Sağlık Bakanlığındaki emsalinden daha düşük olan ek ödemeleri yükselmiş olacak.
Sağlık alanı dışındaki diğer öğretim elemanlarının tüm gelir getirici faaliyetlerinin de döner sermaye üzerinden yapılması sağlanarak, meşru zeminde daha fazla gelir elde etmelerinin yolu açılmış olacaktır.
Malpraktis’e karşı sigorta sistemi getirilecek…
Hekimlere, mesleki hataları için mali güvence sağlamak amacıyla zorunlu bir mesleki mali sorumluluk sigorta sistemi getirilecek. Bu sayede hekimler mali güvenceye kavuşturulurken, problemli ve riskli vakalara müdahalelerden kaçınmalarının da önüne geçilecek.
Getirilen sigorta sisteminde, kamuda çalışan personelin sigorta primlerinin yarısı, döner sermayesi olmayan kurumlarda kurum bütçelerinden, döner sermayesi olan kurumlarda ise döner sermayeden ödenecek, diğer yarısı da ilgili hekim tarafından karşılanacaktır.
Özel sağlık kurum ve kuruluşlarında çalışanların sigorta primlerinin yarısı istihdam edenlerce, yarısı ise kendileri tarafından ödenecektir.
Sağlık Bakanlığı ile üniversiteler arasındaki işbirliği geliştirilecek…
Kamu kaynaklarının etkin ve verimli kullanılabilmesi için Sağlık Bakanlığı’na bağlı sağlık kurum ve kuruluşları ile üniversitelerin ilgili birimlerinin, Bakanlık ve üniversitelerce karşılıklı olarak işbirliği çerçevesinde, birlikte kullanılabilmesi sağlanacak.
Bu suretle, sayıca yetersiz olan sağlık personelinin üzerindeki iş yükü adaletli ve dengeli hale gelecek ve personelin ek üst orandan ek ödeme alabilmesine imkân verilecek. Bu, personelin motivasyonunu ve iş tatminini de arttıracak.
TAM GÜN KANUNU
Sağlıkta Atılan Bütün Adımların Bir Tek Hedefi Var:
“ Önce İnsan”
Türkiye Büyük Millet Meclisi Komisyonlarında görüşüldükten sonra Genel Kurula sevk edilen ve kısaca Tam Gün Kanunu olarak bilinen uygulamanın halkımıza neler getirdiğine birlikte bakalım:
Bu kanunun ana amacı, halkımıza yüksek standartta, etkili, adil, kaliteli ve kolay erişilebilir bir sağlık hizmeti verebilmeyi temin etmektir.
Tam Gün Uygulaması ile…
Sağlıkta Dönüşüm Programı ile halkımıza sunduğumuz sağlık hizmetlerinin kalite ve verimliliği artacak, bu hizmetin önündeki bazı yönlendirme engelleri ortadan kalkmış olacak...
Hekimin hastadan (vatandaştan) doğrudan para almasına dayanan sistem ortadan kaldırılarak, hem hasta hakları korunacak, hem de hekim hasta ilişkisinde güven tesis edilmiş olacak…
Vatandaşımız sağlık hizmeti alırken her türlü yönlendirmeden ve muayenehane üzerinden sağlık kurumlarına sevk edilmekten tamamen kurtulacak…
Vatandaşlarımız sağlık hizmetine daha kolay ve hakkaniyet içinde ulaşabilecek, bu ülkenin onurlu bir bireyi olmanın hazzını yaşayacak…
Tam Gün Uygulaması ile…
“Hekim Seçme Hakkı” gelişerek devam edecek…
Daha önce başlattığımız “sağlık kuruluşunu ve hekimini seçme hakkı” uygulamamız genişletilerek yaygınlaşacak. Artık hem mesai içinde hem de mesai sonrası hastalar hekimlerine daha kolay ulaşabilecek ve hekimini seçebilecek.
Diğer taraftan, vatandaş hekimine doğrudan para ödemek zorunda kalmayacağından, adil şekilde ve herhangi bir yönlendirme olmaksızın hekim seçme hakkına sahip olacak.
Sadece para ödeyenin üniversite hastanelerinde veya özel muayenehanelerde hekimini seçmesi dönemi bitecek.
Devlet ve Üniversite Hastanelerinde hasta kuyrukları daha da azalacak…
Tam gün çalışma, sağlık hizmetlerinde verimlilik sağlayacak. Mesai sonrasında da hizmet verilmeye devam edeceğinden Sağlıkta Dönüşüm Programı ile birlikte giderek azalmaya başlayan hasta kuyrukları ve yığılmalar daha da azalacak.
Halkımızın aldığı sağlık hizmeti daha nitelikli hale gelecek…
Tam Gün Uygulaması ile hekimler bütün mesaisini çalıştıkları yere odaklayacakları için hizmet kalitesi ve verimlilik artacak.
Vatandaşımız her zaman her yerde hizmetin en özelini alabilecek…
2002 yılında kamuda çalışan uzman hekimlerin sadece % 11’i tam gün çalışırken, bugün bu oran % 80’e ulaşmıştır. Bu çarpıcı başarıya rağmen hala kamuda hizmete tam ulaşabilmek için % 20’lik muayenehane bariyeri ortada durmaktadır. Bu bariyer içinde sadece para ödeyebilenler hizmet alabilmektedir.
Üniversite hastanelerimizde ise ister kısmi zamanlı isterse tam zamanlı çalışsın bir öğretim üyesine ulaşabilmek için genellikle cebinizden ödeme yapmanız gerekmektedir.
Sosyal Devlet ilkesini benimseyenlerin bunu kabul etmesi düşünülemez. Devlet kaynakları ile oluşturulan imkân ve kadroların sağlık hizmetini parası olana özel olarak sunmasına yol açan sistemi hiçbirimizin kabul etmemesi gerekir.
Tam Gün Uygulaması ile halkımız cepten fazla ödeme yapmadan daha iyi bir sağlık hizmeti alabilecektir. Tam Gün Uygulaması ile vatandaşlarımızın sosyal güvenceleri olduğu halde kamuya ceplerinden ekstra ödemeler yapmaları sona erecektir.
Tam Gün Uygulamasının ana amaçlarından birisi de, sağlık hizmeti sunumunda çeşitli aracılıkları ortadan kaldırmak ve vatandaşlarımızın hiçbir yönlendirmeye maruz bırakılmadan kamudan aracısız hizmet almasını sağlamaktır.
Tam Gün Uygulaması hekimle hasta arasındaki doğrudan para isteme- para ödeme ilişkisini ortadan kaldıracaktır.
Bu özet bilgilerden de kolaylıkla anlaşılacağı gibi Tam Gün Uygulaması
“Önce İnsan” diyen bir zihniyetin, vatandaşımıza daha kaliteli, adil ve kolay erişilebilir bir sağlık hizmeti sunabilme kararlılığıdır.
“Her vatandaşımız bizim için özeldir.”
TAM GÜN KANUNU
SAĞLIK ÇALIŞANLARIMIZA NELER GETİRECEK?
Sağlıkta Atılan Bütün Adımların Bir Tek Hedefi Var:
“ Önce İnsan”
Türkiye Büyük Millet Meclisi Komisyonlarında görüşüldükten sonra Genel Kurula sevk edilen ve kısaca Tam Gün Kanunu olarak bilinen Kanun Tasarısı sağlık çalışanlarımıza ve hekimlerimize neler getirdiğine birlikte bakalım:
Bu Tasarının ana amacı, halkımıza yüksek standartta, etkili, adil, kaliteli ve kolay erişilebilir bir sağlık hizmeti verebilmeyi temin etmek ve hekimlerimiz başta olmak üzere sağlık çalışanlarımıza yeni imkânlar sunabilmektir.
Tam Gün Uygulaması ile…
Sayıca yetersiz olan sağlık personelinin üzerindeki iş yükü adaletli ve dengeli hale gelecek,
Hekimlerimiz ile hastaları arasında doğrudan para ilişkisi ortadan kalkacak,
Vatandaşlarımız ile hekimlerimiz arasında olması gereken güven ilişkisi tesis edilmiş olacak,
Hastaların sağlık hizmetine erişimi kolaylaşacak,
Hekimlerimizin, yoğun ve stres dolu bir günün yorgunluğundan sonra, başka bir mekânda çalışarak hastalarını görmesine, tedavi ve kontrol sorumluluğunu üstlenmesine gerek kalmayacak. Hekimlerimiz sadece kamudaki görevine odaklanarak işinde tam verimlilik sağlayacak…
Özelde çalışma serbestîsinin, kamuda tam zamanlı çalışan hekimlerimiz üzerindeki olumsuz etkileri ortadan kaldırılacak. Özel sektörde çalışmanın “başarılı hekim” olma kriteri gibi algılanması engellenecek. Hekimlerin bu tür bir tercihle karşılaşmadıkları, mesai açısından ve zihinsel olarak bölünmüşlük yaşamadıkları, hasta memnuniyetini daha kolayca hedefleyebildikleri, emeklerini bir noktada yoğunlaştırabilecekleri ortamın oluşturulması sağlanacak…
Üniversitelerde öğretim üyelerimiz, asli görevleri olan eğitim ve araştırma faaliyetlerini hakkıyla icra edebilecekler. Bütün zamanlarını üniversiteye ayırabilecekler…
Tam Gün Uygulaması ile…
Tüm personel ek ödemeden yararlanacak…
Kamu sektöründe tam gün çalışma teşvik ediliyor ve verimliliği artıracak düzenlemelere yer veriliyor. Bu kapsamda; öncelikle sağlık kurumlarımızda çalışan tüm personel ek ödemeden yararlanabilecek.
Üniversitelerde çalışan öğretim üyelerimizin ve diğer personelin ek ödeme sistemi Sağlık Bakanlığı ek ödeme sistemine paralel hale getiriliyor. Bu çerçevede üniversitelerdeki profesör ve doçentlerin ek ödeme matrahları Sağlık Bakanlığındaki klinik şefleri ve şef muavinlerinden yüksek olduğu için, profesör ve doçentler daha yüksek ek ödeme alabilecekler.
Mesai saatleri dışında çalışma halinde sağlık personeline ek ödeme yapılarak daha fazla gelir elde etmesi sağlanacak…
Nöbet hizmetleri hariç olmak üzere, mesai saatleri dışındaki çalışmalarından doğan katkılarına karşılık olarak, Sağlık Bakanlığına bağlı kurumlarda çalışan tabip ve diş tabipleri ile tıpta uzmanlık mevzuatına göre uzman olanlara asıl oranların yüzde 30’una, üniversite öğretim elemanlarına yüzde 50’sine ve diğer personele ise yüzde 20’sine kadar ayrıca ek ödeme yapılabilecek.
Bu suretle mesai dışı emekleri karşılığında sağlık çalışanlarının ayrıca yapılacak ek ödeme ile daha fazla gelir elde etmesi sağlanacak.
Üniversitelerde çalışan sağlık personelinin ek ödeme sistemi Sağlık Bakanlığı’na bağlı kurumlar ile paralel hale getirilerek ve daha fazla gelir elde etmeleri temin edilecek…
Üniversitelerde çalışan öğretim üyelerimizin ve diğer personelin ek ödeme sistemi Sağlık Bakanlığı ek ödeme sistemine paralel hale getiriliyor. Bu çerçevede üniversitelerdeki profesör ve doçentlerin ek ödeme matrahları Sağlık Bakanlığındaki klinik şefleri ve şef muavinlerinden yüksek olduğu için, profesör ve doçentler daha yüksek ek ödeme alabilecekler. Diğer üniversite personelinin de bugün için hem oransal olarak, hem de rakamsal olarak Sağlık Bakanlığındaki emsalinden daha düşük olan ek ödemeleri yükselmiş olacak.
Sağlık alanı dışındaki diğer öğretim elemanlarının tüm gelir getirici faaliyetlerinin de döner sermaye üzerinden yapılması sağlanarak, meşru zeminde daha fazla gelir elde etmelerinin yolu açılmış olacaktır.
Malpraktis’e karşı sigorta sistemi getirilecek…
Hekimlere, mesleki hataları için mali güvence sağlamak amacıyla zorunlu bir mesleki mali sorumluluk sigorta sistemi getirilecek. Bu sayede hekimler mali güvenceye kavuşturulurken, problemli ve riskli vakalara müdahalelerden kaçınmalarının da önüne geçilecek.
Getirilen sigorta sisteminde, kamuda çalışan personelin sigorta primlerinin yarısı, döner sermayesi olmayan kurumlarda kurum bütçelerinden, döner sermayesi olan kurumlarda ise döner sermayeden ödenecek, diğer yarısı da ilgili hekim tarafından karşılanacaktır.
Özel sağlık kurum ve kuruluşlarında çalışanların sigorta primlerinin yarısı istihdam edenlerce, yarısı ise kendileri tarafından ödenecektir.
Sağlık Bakanlığı ile üniversiteler arasındaki işbirliği geliştirilecek…
Kamu kaynaklarının etkin ve verimli kullanılabilmesi için Sağlık Bakanlığı’na bağlı sağlık kurum ve kuruluşları ile üniversitelerin ilgili birimlerinin, Bakanlık ve üniversitelerce karşılıklı olarak işbirliği çerçevesinde, birlikte kullanılabilmesi sağlanacak.
Bu suretle, sayıca yetersiz olan sağlık personelinin üzerindeki iş yükü adaletli ve dengeli hale gelecek ve personelin ek üst orandan ek ödeme alabilmesine imkân verilecek. Bu, personelin motivasyonunu ve iş tatminini de arttıracak.
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz